SalesFeed lead completeren

SalesFeed lead completeren

Een lead is pas een lead als je hem kunt opvolgen

Vaak is het een smoesje van de verkoper om de lead niet op te volgen, omdat dat best eng is. Toch is er natuurlijk wel een soort ondergrens. Er is wel een bepaalde hoeveelheid informatie nodig voordat een lead het opvolgen waard is.

Er is natuurlijk basale informatie nodig om vast te stellen of het uberhaupt een (waardevolle) lead is. En het opvolgen van de lead mag niet meer kosten, dan de waarde die de mogelijke order heeft.

Door de lead compleet te maken, is de kans dat opvolging zal plaatsvinden ook groter. Want als het complete plaatje klopt, ziet de lead er appetijtelijk uit en neemt de verkoper graag een flinke hap van.

Bij SalesFeed (en andere leadbronnen) kan een lead vaak nog wel een beetje gepimpt worden voordat je er een verkoper op af kan sturen. Denk aan de dit soort acties:

  • Aanvullen van de contactgegevens van de organisatie en contactpersonen
  • Toetsen van de interesse door nog een mail te sturen met info en het leesgedrag te meten
  • Op internet bekijken wat er speelt bijv. nieuws op website en social media
  • De financiële status van de organisatie (CreditSafe) en ontwikkelingen in hun branche (branche rapporten van banken)
  • Follow That Lead (ff googlen) een tool om alle informatie te vinden die er is
  • Reviews over de organisatie of juist van medewerkers van die organisatie
  • Via Linkedin vaststellen wie de relevante medewerkers zijn

Lees hierover ook meer in mijn blog over de juiste contactpersoon van een salesfeed lead.

En net als in de keuken van een goed restaurant, hoeft niet alles op het bord van één kok te komen. Maak gebruik van het netwerk of ervaring van collega’s in een branche of regio.

Heb jij nog ideeën over het completeren van leads? Schrijf dan een reactie hieronder!

Interessant? Deel dit artikel!

Alex Bos

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *